søndag 28. november 2010

Pepperkakebakehelg.

Bæstemor fryser.....så mye at hun virkelig måtte ta seg sjøl i nakken for å kjøre en tur på butikken.....MÅTTE JO HA JULESTJERNE til adventshelga....Nå varer dem ikke så veldig lenge i bæstemorhuset.... Kan hende dem er litt ALLERGISK for sånne tøvete bæstemødre....
KJØKKENGRISENE har ikke snev av allergi.....de er like trofaste i år som i fjor.....
.....å passer på at alt går riktig for seg......
Sånn som pepperkakebaking.....
I år skulle bæstemor gjøre det litt enkelt,å kjøpte ferdig deig i en boks,samtidig som hun MÅTTE ha ei julestjerne....
Hadde lille SNUSKEN (snart TO år) til hjelper....å vi KOSA oss skikkelig. Det smakte bra av deigen syns han....å d lukta HIMMELSK når vi stekte dem....men det var også alt,for SMAKEN var merkelig svak i forhold til lukta.....

Det hender du blir lei deg
fordi jeg er så liten,
jeg setter merker
alle steder
og gjør deg ganske sliten.
Men hver dag
blir jeg større,
ja en dag blir jeg STOR
å alle mine avtrykk
blir svake spor.

Her er mitt lille avtrykk
så du kan huske
å forstå,
hvor SØTE hender
jeg hadde,
dengang de var SMÅ.

Ha en fin adventstid.
Klæm fra bæstemor :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar