torsdag 3. juni 2010

Lengter etter sommer og sol.

Jeg gleder meg til skikkelig sommer og sol. I dag er det 7 grader og regn.Ikke mye å skryte av nei. Får trøste meg med bilder fra sist sommer ;o)
Se,jeg har stiva duken som jeg hekla for 2 år siden,flink hva? Hahaha ;o)Hadde en bestemor som var så glad i å hekle. Da hun gikk bort var jeg så heldig å arve en del hekleoppskrifter etter henne. På mønstrene har hun notert hvem hun har gitt duken til,om hun hadde plagas med mønsteret,eller om det hadde vært lett. Ho va værdns hærligste bæstemor :o)

Savner henne innimellom ja......

Dette mønsteret fant jeg blant hennes mønster. "Innvikla" sto det med hennes håndskrift.....

Kan ikke påstå det var så innvikla,men den blei større enn jeg trodde, å det tok lengre tid enn jeg trodde.

Men så blei den jo kjempefin,synes jeg i alle fall :o)







Nytt trekk til kurven min.Blei det ikke fint? Mye man kan bruke en gammel kjole til. Det gamle trekket var grått. Nå blei det en sommerkurv :o)
Så jeg har brukt symaskina igjen..........KAN jo hende vi blir venner en gang!



Ha en fin kveld.




Klæm fra ei slitn bæstemor ;o)





5 kommentarer:

  1. Kjempefin duk - deler du mønsteret med meg?

    SvarSlett
  2. Kjempefin duk - deler du mønsteret med meg?

    SvarSlett
  3. For en nydelig duk. Er det mulig å få tak på en kopi?
    Linda.

    SvarSlett
  4. Hei ;O) En aldeles nydelig duk du har heklet.Er det lov å spørre om hvem som fører mønsteret.Kunne tenke meg å hekle denne.

    SvarSlett